сряда, 24 февруари 2010 г.

Реформирана държава и ПАО

приемлив за сътрудничество реформистки модел на държава:


в същото време, по инициатива на една дейна мрежова организация с анархистка платформа, е редно да се гради общество със следната структура:

взаимодействието териториални и синдикални федерации се осъществява по следната принципна схема, в която синдикатите членуват и в браншови федерации (колоните на рисунката), и в производствено-потребителски федерации (ППФ), при което и крайните потребители (членовете на потребителските кооперации), и отделните звена по веригата "суровина - продукт" имат свободата посредством преки връзки да си избират доставчици и партньори:

специално структурата на Мрежата за противодействие:

пояснения: за различни извънредни задачи Анархообществото формира различни оперативни щабове и доброволни дружини, които си избират ситуационни лидери за по-бързо реагиране при нетренирана предварително ситуация.
Специално териториалната отбрана се опират на мрежа тайни партизански бази, а синдикатите осигуряват оръжия и техническа логистика.
Четите за отбрана, също като и дружините за опазване на договорния обществен ред, се стремят да обхванат цялото население, така че да не могат да бъдат използвани за репресии от една част на населението срещу друга за защита на икономически и властови интереси.

А это един ОБЩ проект на Реформираната държава и Паралелното анархообщество:

схема на децентрализирана енергетика, която би позволила също така:
--- разсредоточаване на промишлеността (който процес ще се засилва, автономизира и персонализира с массовизирането на технологията за обемно принтиране);
--- независим от петролни продукти транспорт (независим и от вредни производства каквото е оловно-цинковото; за мръсното производство на акумулатори за електромобили много лесно забравят всички еколози).


въпроси?

.

4 коментара:

  1. Здравейте, Николай!

    Каква енергия само излъчва вашият сайт! Поздравления!

    Попаднах тук, покрай търсенията си за материали за паралелните валути. Мисля да създам такава нейде из България. Ето, вижте какво писах в един блог, където обикновено намирам съмишленици --> http://www.bglog.net/Obrazovanie/39274

    Ако ви е любопитно, посетете и моя сайт (www.probujdane.com). Публикациите ни (моите и вашите) и областите, от които се интересуваме са почти същите.

    Бъдете здрав!

    Павел

    ОтговорИзтриване
  2. @Шаркан
    Тук продължавам нашата дискусия от: http://www.gatchev.info/blog/?p=983
    Може да събера след време на едно място всичко, което писахме, но за сега ще е само това.
    Пак не е съвсем на място тоя коментар, предложи по-подходящо място, ако желаеш.

    Накратко една малка част от моментите, за които считам, че имаме единомислие:

    1.Искам да избираме местни съдии.
    2.Искам да избираме местни полицаи.
    3.Искам да избираме местни кметове

    Да поясня сега малко повече, за да проверим къде са различията:

    1.Искам да избираме директно и след прозрачен публичен конкурс съдиите, които ни съдят, както и другите магистрати.
    2.Искам да избираме директно и след прозрачен публичен конкурс полицаите, които охраняват реда, там където живеем.
    3.Ние и сега избираме кметове, но ангажиментите им са твърде неясни, мандатът е твърде продължителен, при неизпълнение на ангажиментите няма ефикасни механизми за своевременно освобождаване от длъжност - искам кандидатите да предлагат конкретни програми с конкретни задачи и конкретни желани резултати, искам да имам възможност да отправям конкретни предложения. Това важи и за гореспоменатите полицаи и съдии.

    Въпреки горното обаче, искам в случай, че местните съдии, полицаи и кметове започнат да действат несправедливо срещу тези, които не са техни избиратели защитавайки интересите само на техните избиратели (без оглед на необходимите според мен общочовешки закони), да има възможност този или тези, срещу които се действа несправедливо, да потърсят и да получат справедливост от хора, които да имат власт да отменят решенията на сгазилите лука избранници.
    Разбирам, че твоят модел не изключва това, но на практика така ще се формира върховна институция, което донякъде влиза в противоречие с думата безвластие. Инаковластие може би, но не и безвластие. Предполагам, ще отговориш, че разликата ще е в това, че тази висшестояща инстанция ще се избира пряко от .... тук не съм сигурен - или от някакво общо събрание на по-долните инстанции или директно и пряко от всички хора за които ще работи.
    Правилно ли предполагам за последното или греша ?

    (Има един филм, "Магистрала 60" се казва, ако не си го гледал, предполагам ще ти допадне, въпреки че си човек на книгите. В този филм има поне два примера за общности действащи по свои странни вътрешни правила, които просто хвърлят в тъча пришълците)
    (Филм, а ? Ех, че съм еретик.)

    И тук трия от 2/3 от коментара, заради ограничение на блогспот...

    Но и това е начало.

    ОтговорИзтриване
  3. Иванов, добре дошъл!

    започвам отзад напред.
    "Магистрала 60" съм го гледал, но това е гротеска, не мога да я приема като аргумент. Да, в самоуправляващи се общини може да има и чудати правила. Стига те да са приети консенсусно (или компормисно) и да имаш възможност да се откажеш, да напуснеш ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ - не виждам проблем. Ако тези правила доведат една територия до конфликт с останалите, конфликт по нейна инициатива, урокът ще е добър.

    кметовете днес нямат основното - БЮДЖЕТ (знам го, защото мой съученик е кмет в село Герман, а с тукашния кмет често играем шах (и аз го агитирам за безвластие, хихик). Средствата им се отпускат ОТГОРЕ.
    Моята идея е, че институциите КАНДИДАТСТВАТ с проекти пред гражданите на референдум. Кандидатстват и на редовни избори с проекто-бюджети на своята служба.

    Ако някой съдия, шериф или кмет гази лука, няма нужда от висша инстанция. Споровете се решават с арбитраж.
    Освен това, пропускаш нещо. Пълномощията на шерифа са ТЕРИТОРИАЛНИ, но населението участва и в ЕКСТЕРИТОИАЛНИ асоциации, като тези връзки са поне също толкова здрави, колкото вътрешнообщинските. В акт на произвол спрямо граждани от друга община автоматично се замесват кооперации, синдикати, просто клубове по интереси. Самите общини не са автаркични, надали хората от дадена община ще се съгласят да си развалят отношенията със съседите заради глупостта на техния пъдарин.
    Плюс към това - общината не е фиксирана като територия. От нея всеки момент могат да се отцепят махали, села, ферми, към нея могат да се присъединят части от съседни. Въпрос на договор между хората.
    Въпреки това, предвидени са регионални координатори, избрани от самите съдии, кметове, шерифи (и утвърдени от населението), които всъщност са перманентни арбитри, а не "традиционни" началници.
    Надрегионалните координатори са избираем пряко контингент арбитри (посредници за уреждане на конфликти).

    Да, това не е схема на безвластие. Това е моделът "реформирана държава", който благоприятства развитието на безвластнически федерации.

    блогспотът наистина силно ограничава обема... късно го разбрах.

    ОтговорИзтриване
  4. @Шаркан

    Отговорът си го писах директно тук:
    http://wikichat.wikkii.com/wiki/Re1

    Сетнах това уики, защото ми се струва, че ще може да се обсъжда по-удобно и по-продуктивно там. Пиши дали е ок и за теб, да продължим в уики формат.

    Всички правила и т.н. подлежат на промени/споразумения, точно според описаните от теб модели, доколкото ги разбирам аз.

    Регни си един потребител и аз ще се опитам да му дам всички права, които имам и аз за да е максимално равностойно всичко в началото.

    Ако имаш идея как, как може да се направи по-добре едно такова уики, направи такова и аз ще се присъединя.

    За сега това.

    ОтговорИзтриване

Моята снимка
пиша фантастика и измислям светове, в които бих искал да живея